Kasulikud nõuanded

Kodused trenažöörid: milline valida?

Vaata kõiki velotrenažööride pakkumisi
16.12.2019
trenažöörid jõusaalis

Paljud püüdlikud figuurisõbrad otsustavad proovida ka kardiotreeninguid. Hea ja regulaarne treening suurendab lihaste vastupidavust, kiirendab vereringet, aitab vabaneda tarbetutest kilogrammidest ja vähendada stressitaset. Kui otsustate kodus treenimise kasuks, peate endale valima tõhusa treeningseadme. Kas valida endale velotrenažöör, jooksulint või elliptiline trenažöör – räägime seekord nende seadmete erinevustest ja eelistest.

Velotrenažöör

Velotrenažööri omadused:

  • Seda tüüpi trenažööri kasutamine tugevdab jala- ja kõhulihaseid, suurendab vastupidavust ja tugevdab südame-veresoonkonna süsteemi.
  • Need trenažöörid pakuvad üsna laias valikus intensiivsustasemeid, mida saab kohandada vastavalt Teie füüsilisele võimekusele ja isiklikele ootustele.
  • Ülaltoodud põhjustel on velotrenažööri võimalik kasutada ka vanematel ja seljavalude üle kurtvatel inimestel. Sageli kasutatakse neid ka taastusravis.
  • Seda tüüpi treeningvarustust soovitatakse ka kogukamatele inimestele, kes alles alustavad reisi tervislikuma elu suunas.
  • Jalgrattal istudes põletate teisttüüpi seadmetega võrreldes kõige vähem kaloreid. Kui kaalute, kas valida endale jooksulint või jalgratas, siis tuleks seda omadust kindlasti arvesse võtta.


Jooksulint

Jooksurajad pakuvad rõõmu järgmiste funktsioonidega:

  • Selle trenažööri kasutamine ei tugevda mitte ainult teie südame-veresoonkonda, vaid Teil on ka võimalus suurendada luutihedust, seda eriti osteoporoosiga patsientidel.
  • Jooksulindi kasutamine võimaldab Teil kontrollida treeningute intensiivsust ja keerukust: sellel on lihtne kõndida või kiiresti joosta.
  • Võimalik on valida endale sobiv kiirus ja tempo ning mõned jooksulindid võimaldavad Teil isegi ülesmäge joosta.
  • Rajal jooksmine treenib kõige enam lihaseid, nii et selle treeningseadme valimisel võib hüvasti jätta kõige suurema kalorihulgaga. Kui aga mõtlete, kas suurem hulk kaloreid kulub elliptilist trenažööri või jooksulinti kasutades, siis ei ole vahe eriti märgatav.
  • Ehkki raja polsterdatud pind võib liigeseid kaitsta, pole jooksulint soovitatav liigeseprobleemidega inimestele. Läbimõeldud otsus tuleb langetada ka alaseljavalude käes kannatajatel.