Kasulikud nõuanded

Jooks või rattasõit: kumba valida õues sportimiseks?

Vaata kõiki jalgrataste pakkumisi
03.03.2020
jalgrattaga sõitmine ja õues jooksmine

Ilmade soojenedes tahate veeta rohkem aega õues, nii et paljud valivad treeningute jaoks palju värskema keskkonna. Spordialasid on lõputult, kuid kõige suurema tähelepanu all on rattasõit ja sörkimine. Mõlemal neil tegevusel on oma eelised, seega sõltub valik teie individuaalsetest vajadustest. Kui olete oma eesmärgi seadnud, leiate selle saavutamiseks hõlpsalt õige valiku.

Kalorite põletamine

Kui palju kaloreid kulutab jooksmine ja jalgrattasõit? Põhimõtteliselt võivad mõlemad spordialad põletada üsna sarnase koguse kaloreid, mis sõltub teie treeningute intensiivsusest ja kestusest. Jooksmise ajal kasvatate rohkem lihaseid ja põletate rohkem kaloreid. Kuna jalgrattasõit on pisut lihtsam, saate treeningu kestust pikendada, nii et lõpptulemus on endiselt sarnane. Ükskõik, millise spordiala valite, põletab pikk ja pingutav treenimine kindlasti hea hulga kaloreid.

Kasvatage lihasmassi

Isegi kui te ronite iga päev kõrgeimale mäele, ei näe te kindlasti suurenenud lihaseid. Kuid tulemused üllatavad sageli sagedase rattasõiduga. Kuna teie alakeha töötab selle spordialaga, saavad teie jalalihased tegelikult kasvada ja tugevneda. Ehkki ülakeha peab eraldi töötama, sobib ratas eriti neile, kellele meeldib treenida "jalgade päeval".

Parem südame tervis

Mõlemad spordialad on tuntud kui üks neist tegevustest, mis võivad anda olulise panuse südame ja kogu vereringesüsteemi paremaks muutmisel. Kui aga võitja valitakse, võidab seekord jooksmine, sest see annab südamele natuke rohkem tööd. Kuid seekord on olukord täpselt sama kui kalorite põletamisel. Isegi kui teie pulss töötab kiiremini, võite kauem rattaga sõita, seega on lõpptulemused väga sarnased.

Vastupidavuse suurendamine

Korduvad pikemad rattasõidud tulevad meie vastupidavusele kasuks, nii et võitja selles küsimuses on selge. On aegu, kus jooksjad lisavad vastupidavuse suurendamiseks oma treeningu programmidesse jalgrattasõidu, seetõttu ei tohiks selle spordi eeliseid kahtluse alla seada.

Vigastustest taastumine

Neile, kes otsivad võimalust tagasi sportlikku rütmi jõuda, soovitavad eksperdid alustada jalgrattasõidust, kuna see tegevus on vähem intensiivne. Täpsemalt - võite valida väga madala intensiivsusega treeningu, mis sobib eriti hästi põlve- ja liigeseprobleemidega inimestele. Jalgratas väldib selliseid probleeme, kuna erinevalt jooksmisest jalg ei kannata.

Mis on teie puhul sobivam?

Kas ikkagi ei suuda otsusta, millist tegevust valida? Siit leiate kiired näpunäited, mis aitavad teil lõpliku otsuse teha!

Parim on valida jooksmine, kui

  • tahate täiesti tasuta trenni;
  • otsite võimalusi sportimiseks igal ajal ja igal pool;
  • Teie suurim mure on südame tervis.
Valige rattasõit, kui: Valige jooksmine, kui:
Teile meeldib jälgida sageli muutuvaid maastikke. Tahate treenida täiesti tasuta.
Teil on põlve- või muud liigeseprobleemid. Otsite võimalusi sportimiseks igal ajal ja igal pool.
Ühel või teisel põhjusel soovite istudes treenida. Teie suurim mure on südame tervis.
Otsite mugavat alternatiivi autole.
Tahate suurendada vastupidavust.

On lihtne mõista, et mõlemal füüsilisel tegevusel on üsna palju eeliseid, enamasti on jooksmine siiski jalgrattasõidust pisut üle. Nii et kui eelistate tõhusust ja armastate muutuvat maastikku, ei saa te sellega eksida. Kõik, mida peate tegema, on valima usaldusväärse ratta ja planeerima oma esimese sõidu!

Kuidas hindate seda postitust?