Kasulikud nõuanded

Kuidas kõht vormi saada?

Lai valik kõhulihaste treenijaid
28.01.2020
naine teeb kõhulihaste harjutusi kodus

Kes meist ei unistaks ilusast figuurist ning kes meist poleks selle asemel hädas rippuva kõhuga. Selleks et kõht vormi saada, on kõige olulisem alustada muudatustega oma toitumises, sama oluline on füüsiline tegevus. Seekord võtamegi jutuks, kuidas lihtsate harjutuste ja populaarsemate treening-vahenditega kõht unistuste vormi saada.

Kõhulihaste-harjutused

Selleks, et kõhult soovimatutest kilodest lahti saada, pole tingimata tarvis jõusaalis käia – ka kodus on kõhu vormimine täiesti võimalik. Selleks soovitame regulaarselt sooritada järgmisi harjutusi:

  • Istessetõus. Võib öelda, et see on kõhulihaste harjutuste täielik "klassika", mida oleme ilmselt kõik vähemalt korra elus sooritanud. Kui soovite harjutust veelgi mugavamaks muuta, soetage endale painutuskaar, mis ei võta palju ruumi, kuid on treenimisel äärmiselt kasulik ja tõhus.
  • Plank. Veel üks harjutus, mis sobib suurepäraselt lameda kõhu saavutamiseks. Seda harjutust tuleb sooritada toetudes käsivartele ja varvastele ning hoida samal ajal keha õhus täiesti sirgena. Seda harjutust sooritades on töös väga suur hulk lihaseid, nii et see nõuab kindlasti suuri pingutusi, kuid kui suudate umbes viis korda ühe minuti planku hoida, märkate tulemusi juba õige pea.
  • Pöörded. Istuge põrandal, kõverdage jalad ja põlved, tõstke need veidi üles ning alustage kätega külgsuunas liikumist, käed puudutavad mõlemal küljel põrandat. See ei ole samuti lihtne harjutus, kuid regulaarselt harjutust sooritades on tulemused ilmsed!
  • Käärid. See harjutus on paljudele samuti väga tuttav: heitke maha, sirutage käed külgedele, tõstke jalad õhku ning hakake neid risti liigutama. Kui tunnete kõhule survet, tähendab see, et teete harjutust õigesti.
  • Hüppenööriga hüppamine. Selgub, et see harjutus tugevdab samuti kõhulihaseid ja põletab ka suurepäraselt kaloreid. Et selles ise veenduda, peaksite hüppama umbes 15 minutit – hüpake üks minut, tehke 20-sekundiline paus ja hüpake uuesti.


Kodus treenimiseks on veel hulga mooduseid – pidage lihtsalt meeles, et igasugune füüsiline tegevus põletab kaloreid ja aitab kõhtu paremaks muuta.

Kõhulihaste treeningseadmed

Kui plaanite endale soetada spetsiaalselt kõhtu treenivat simulaatorit, siis tasub lähemalt tutvuda kahte erinevasse rühma kuuluvate seadmetega:

  • Spetsiaalsed kõhulihaste treenimis-seadmed. Ainuüksi kõhulihaste jaoks on spetsiaalsed press-masinad, mis võimaldavad teil sooritada ülaltoodud istesse-tõuse ja muid kõhulihaste harjutusi. Need treeningseadmed on kompaktsemad ja soodsamad ning sõltuvalt valitud harjutustest on neid võimalik kasutada ka seljalihaste tugevdamiseks ja rühi parandamiseks.


  • Kardiovaskulaarsed trenažöörid. Kõhurasva vähenemist mõjutab praktiliselt iga aeroobne treening, seega vähendate pea iga aeroobse treeningu ajal oma vööümbermõõtu. See tähendab, et kõhu trimmimiseks on võimalik kasutada ka näiteks jooksulinti või elliptilisi- ja velotrenažööre. Need vajavad küll rohkem ruumi ja ressursse, kuid samas on need ka funktsionaalsemad ning aitavad parandada üldist füüsilist vormi. Selleks, et välja selgitada, milline neist teie jaoks kõige paremini toimib, peaksite lähemalt uurima iga kardioseadme eeliseid.

Kui leiate enda jaoks parima treeningvahendi, millega kõhtu vormida ja sooritate ülaltoodud harjutusi regulaarselt, saavutate soovitud tulemused õige pea. Kuid pidage meeles, et ilma tasakaalustatud toitumiseta ei juhtu midagi – kui te oma toitumist jälgima ei hakka, ei aita teid isegi kõige tõhusam trenažöör.

Kuidas hindate seda postitust?