
Inimese stiili juures on märkamatu, kuid üks kõige meeldejäävam detail kahtlemata parfüüm. Me ei pruugi mäletada, kuidas inimene välja nägi, mis tal seljas oli või milliseid aksessuaare ta kandis – kuid tavaliselt mäletame me tema lõhna. Miks see nii on? Parfüüm aitab luua inimese stiili, see kiirgab meie aurat ning on täiuslik detail, mis peegeldab meie isiksust. Siiski liigub parfüümide kohta mitmeid müüte, mis võivad selle õige parfüümi leidmist raskendada.
Parfüümide kohta on liikunud ajast aega hulga müüte ja tõdesid ning paljusid kuuleme ja teme siiani. Seetõttu tasub enne parfüümi valimist müüdid endale selgeks teha, et teil oleks võimalik vigu vältida ja paljastada lõhnade parimad omadused.
Müüdid ja tõde parfüümide kohta
Meeste ja naiste lõhnad
Jah, mõned parfüümid on teravamad, teised pehmemad. Mõni lõhnab lillede, teine aga värskuse ja mere järele. Kuid ükski lõhn ei ole otseselt mehelik ega naiselik. Parfüümide sugude järgi kategoriseerimine toimus siis, kui algas nende masstootmine, turunduseesmärkidel oli vaja eraldi välja tuua ja meelitada konkreetseid ostjaid, seetõttu tekkis taoline meeste ja naiste lõhnadeks jaotumine. Kui eelistate ja kasutate vastassugupoole parfüüme – siis tehke seda täiesti julgelt!
Hea parfüüm on väga kallis
Nii müüt kui tõde. Loomulikult maksavad head ja kvaliteetsed parfüümid rohkem. Nende loomiseks on kasutatud kalleid materjale, kuid paljudel juhtudel on võimalik kvaliteetseid parfüüme soetada ka täiesti taskukohase hinnaga. Parfüümid jagunevad kategooriatesse vastavalt nende kontsentratsiooni järgi. Need, millel on kõrgeim lõhnakontsentratsioon, on kõige kallimad, püsivad kehal kõige kauem ja nende lõhn on intensiivsem, tugevam. Kuid jällegi, kui sellised parfüümid sobivad ideaalselt õhtuseks ajaks, siis kuumal suvepäeval pole need kindlasti parimaks valikuks. Selleks tasub soetada hoopis madalama kontsentratsiooniga, kergem lõhn, mis on samal ajal ka soodsam.
Lõhn paberil
Kui olete vähemalt korra parfüümi valinud, siis olete selleks kindlasti pabereid kasutanud. Kuid isegi siis, kui lõhna pikalt paberiribale pihustate, jääb parfüüm nahale täiesti erinevalt. Seetõttu pole paberiribade kaasaskandmine ja nende nuusutamine lõhna välja valimiseks kõige õigem lahendus. Nahal levib ja jääb parfüüm lõhnama hoopis erinevalt.
Parfüümi tuleb piserdada vaid nahale
Veel üks müüt. Võite lõhna piserdada sinna, kuhu iganes soovite. Jah, nahale jääb parfüüm püsima veidi lühemaks ajaks ning ka lõhnab erinevalt kui riietel. Parfüümid segunevad kehalõhna, soojusega. Nahale pihustatuna levib lõhn järk-järgult ja kestab vähem kui riietel. Kuid üldiselt lõhnab iga inimene erinevalt, nii et võite lõhna piserdada, kuhu iganes soovite.
Parfüümi nahka hõõrumine
Sageli piserdavad inimesed parfüümi randmetele ning hõõruvad neid omavahel. See on levinud tava, kuid selle vajalikkus on müüt. Parfüüme tasub tõesti pihustada nahale, kuid seda pole vaja hõõruda. Lase lõhnal naha sisse imbuda vähehaaval.
Parfüümide hoiustamine
Kodus hoitakse parfüüme tavaliselt vannitoas – mugav kasutada, alati käepärast. Kuid vannitoa niiskus ja suhteliselt kõrge kuumus pole parfüümide hoiustamiseks parim koht. Kui soovite, et parfüüm püsiks hea kvaliteediga ja selle lõhn ei muutuks, siis hoidke seda pigem kuivas kohas.
Parfüüm visiitkaardina
Kui parfüüm paljastab inimese isikupära ja jääb meile meelde, siis miks mitte kasutada seda ka turunduslikel eesmärkidel. Lõhn julgustab ostma. See on tõsi ja üsna tavaline praktika. Näiteks kui möödute tänaval pagariärist, siis tunnete imelisi aroome, mis erutavad teie maitsemeeli – ja lähetegi ostma endale kuklit või muud maiust, sest lõhn mõjus nii isuäratavalt. Samuti on müügil spetsiaalsed lõhnad riidepoodidesse, erinevatesse salongidesse ja isegi kinnisvara puhul. Lõhn loob maagiat ja müüjate eesmärk on panna sind seda maagiat tundma ja ostu sooritama. Seega, kui otsite uut kodu ja tunnete selles kaneelisaiakeste lõhna, siis tõenäoliselt antakse teile altkäemaksu – kujutate ennast selles hubases kodus ette ja see aitab kaasa otsuse langetamisele.
Seega, parfüümi valima asudes unustage kõik müüdid, leidke aega nende otsimiseks, ärge järgige mingit parfüümide moodi. Tunnetage endale sobivat lõhna ja nautige selle aroomi.