Kasulikud nõuanded

Kõik, mida võiks teada elliptilistest trenažööridest

Vaata kõiki elliptiliste trenažööride pakkumisi
30.12.2019
inimesed treenivad jõusaalis elliptilistel trenažööridel

Kui olete parasjagu endale sobivat treeningseadet valimas, siis elliptilised trenažöörid koguvad endiselt populaarsust. Tegu on äärmiselt funktsionaalsete seadmetega, mis pakuvad erinevaid tervist edendavaid treenimisvõimalusi – seadet valides tuleb hinnata asjakohaseid aspekte ja lähtuda isiklikest vajadustest ja võimalustest. Järgnevalt räägime veidi elliptiliste trenažööride eelistest ja sellest, mida seadet ostma asudes silmas pidada.

Elliptiliste trenažööride eelised

Seda tüüpi treeningvarustus on väga populaarne järgmistel põhjustel:

  • Treeningu tõhusus. Kuna treeningu ajal on ka käed töös, siis on võimalik samaaegselt treenida korraga palju rohkem lihasrühmi. Elliptilist seadet kasutades on Teil võimalus tugevdada tuhara-, reie-, rinna- ja kätelihaseid ning valida ka treeningu intensiivsus.
  • Sobilik liigeseprobleemidega inimestele. Elliptilised trenažöörid ei avalda liigestele suurt survet, mis vähendab märkimisväärselt vigastuste riski. Lisaks soovitatakse elliptilisi seadmeid sageli neile, kes vaevlevad seljaprobleemide või põlvevalu käes või kes on hädas kehakaaluga.
  • Võimalik põletada suurel hulgal kaloreid. Vastus küsimusele, kas elliptiline trenažöör aitab Teil kaalust alla võtta, sõltub sellest, kui sageli ja intensiivselt treenite. Kuid kui soovite kaloreid põletada, võite kindel olla, et tulemused on meeldivad. Elliptilisel trenažööril treenimisel põletatud kalorite hulk jääb jooksulindil treenimisega võrreldes veidi tagasihoidlikumaks, kuid kui soovite lisakilodega võidelda, on see suurepäraseks abimeheks.

Kuidas elliptilist trenažööri valida?

Selleks, et Teie uus elliptiline trenažöör vastaks tõepoolest kõigile ootustele, on oluline eelnevalt oma soovid ja eesmärgid paika panna. Lisaks tuleb arvestada mitmete oluliste aspektidega.

Hooratta mass

Mida suurem on hooratas, seda suurem on simulaatori stabiilsus ja vastupidavus. Sellised trenažöörid sunnivad Teid maksimaalse kiiruse saavutamiseks natuke rohkem tööd tegema, seega on oodata ka paremaid tulemusi. Taolised treeningseadmed on krõbedama hinnaga, mistõttu tuleks langetada teadlik valik.

Seadet valides tuleks arvestada oma kehakaaluga – mida saledam olete, seda väiksema hoorattaga seadme võite valida. Samuti tuleks läbi mõelda, kui sageli simulaatorit kasutate:

- Profid, kes kasutavad seadet mitu korda päevas, peaksid valima mudelid, mille hooratta mass on vähemalt 20 kg;

- Sagedane kasutamine mitu korda nädalas nõuab 11–20 kg hooratast;


- Kui treenite harva, nii umbes paar korda kuus, piisab seadmest, mis on varustatud 11 kg hoorattaga.


Seadme süsteem

Elliptilise seadme süsteemist oleneb, kui mugavalt on võimalik takistust ja koormust muuta:

  • Mehaanilise süsteemiga on varustatud mootorita elliptilised trenažöörid. Takistuse taseme muutmiseks on sellistel mudelitel tavaliselt spetsiaalne käepide, mis ei ole just alati paigaldatud kõige mugavamasse kohta.


  • Induktsioonis&uu