Kasulikud nõuanded

Kuidas hommikul kergemini ärgata

04.11.2020
naine ringutab hommikul voodis ja alustab päeva hea tujuga

Kui olete rohkem ööinimene ja armastate õhtuti kaua üleval olla, võivad hommikused tõusmised teie jaoks üsna vastumeelsed olla. Sellegipoolest võib üllataval kombel nutiseadmetest, rakendustest ja uneaja kohandamisest abi olla.

naine ärkab hommikul valgete linade vahel

6 nippi, mis aitavad hommikust ärkamist reipamaks muuta

  1. Kindel ajakava. Enamasti proovime nädalavahetustel tööpäevade magamata tunde veidigi korvata. Kuid selline äkiline pikk uni viib vaid keha tasakaalust välja. Tegelikult võiks ka nädalavahetustel kindlal kellaajal tõusta.
  2. Telefon eemale. Ärge kasutage telefoni enne magama jäämist, muidu võib kuluda üle tunni aja enne kui suudate lõõgastuda ja uinuda.
  3. Vältige hilisõhtust söömist. Seedimine muudab uinumise ja magamise raskeks ja seetõttu võite end hommikul unisena tunda.
  4. Rutiin. Püüdke luua hommikune ja õhtune rutiin. Võib-olla soovite hommikul ärgates juua tassi teed ja lugeda 10 minutit raamatut või hoopis võimelda, mediteerida või rahulikult duši all käia. Õhtuseks rituaaliks võib olla rahustav vann, lavendliga täidetud ruum, rahustav, lõõgastav muusika või jahutava kompress.
  5. Ärge tõuske liialt järsku. Võtke aega ja lebage veel 5 minutit voodis, lubage kehal ärgata ja lõõgastuda.
  6. Planeerige oma hommik. Tehke õhtuti nii palju ettevalmistusi kui võimalik. Hommikul oleme väsinud ja uimased ja kõik toimingud võtavad palju aega. Seetõttu tasuks juba õhtul järgmiseks päevaks valmistusi teha – pange kohv või veekeetja valmis, valige välja järgmise päeva rõivad ning pange paika täpne aeg, millal peate kodust lahkuma.

Nutikad abimehed reipamaks ärkamiseks

Lõhnastaja. Ehkki need teid otseselt ei ärata, on nauditav lõhn suurepärane viis päeva alustamiseks.

aroomidifuuser voodi kõrval parema une tagamiseks

Difuusereid seostatakse enamasti lõõgastumise, puhkuse ja unega, kuid lavendli, bergamoti või sidrunaloisia eeterliku õli asendamine sidruni, rosmariini, piparmündi, basiiliku, puhta patšuli, kadakamarjade või Ylang Ylangi õliga annab hoopis vastupidise efekti. Maja ei täitu üksnes imelise aroomiga, vaid annab samal ajal ka energiat, mida hommikuti väga vaja.


Nutikad valgustid. Lülitage magamistoaga valgusteid nutitelefoni abil sisse ja välja või määrake nende tööks täpne ajakava. Enamikel nutivalgustitel on funktsioon, mille valides lülitub valgusti sisse vastavalt teie määratud ajal, jäljendades suisa päikesetõusu värvi, nii muutub see aeglaselt, mõne minuti jooksul üha valgemaks.

Raadio-äratuskell. Suurepärane valik muusikasõpradele. Valige endale meelepärane raadiojaam või mõne eriti hea laul ja ärgake rõõmsalt raadiost kostuva lemmikmuusika saatel. Saadaval on ka valgusteraapiaga seadmeid – nii nagu nutivalgustid, lülitab ka raadio sisse hämara valguse, mille peale peaksite teatud aja jooksul ärkama.

Nutikad kellad. Nutikella ka öösel kandes saate rohkem teada oma unefaaside kohta ning hinnates une kvaliteeti kindlaks teha, millal on parim aeg magama heita ja millal üles tõusta. Lisaks on kõikidel nutikelladel äratuse funktsioon. Alarmi asemel, mis äratab teid väga kiiresti ja põhjustab teie kehale stressi, hakkate oma randmel tundma õrna vibratsiooni, mis järk-järgult tugevneb.