Autor: | Michael Shermer |
Lehekülgede arv: | 464 |
Ilmumisaasta: | 2012 |
Kauba ID: | 14132391 |
Synthesizing thirty years of research, psychologist and science historian, Michael Shermer upends the traditional thinking about how humans form beliefs about the world. Simply put, beliefs come first and explanations for beliefs follow. The brain, Shermer argues, is a belief engine. Using sensory data that flow in through the senses, the brain naturally looks for and finds patterns - and then infuses those patterns with meaning, forming beliefs. Once beliefs are formed, our brains subconsciously seek out confirmatory evidence in support of those beliefs, which accelerates the process of reinforcing them, and round and round the process goes in a positive-feedback loop. In The Believing Brain, Shermer provides countless real-world examples of how this process operates, from politics, economics, and religion to conspiracy theories, the supernatural, and the paranormal. Ultimately, he demonstrates why science is the best tool ever devised to determine whether or not our belief matches reality.
Kauba ID: | 14132391 |
Kategooria: | Ühiskonnateemalised raamatud |
Tootepakendite arv: | 1 tk. |
Paki suurus ja kaal (1): | 0,3 x 0,3 x 0,1 m, 0,2 kg |
Kirjastus: | Little, Brown Book Group |
Raamatu keel: | Inglise keel |
Kaane tüüp: | Pehme |
Vorming: | Traditsiooniline raamat |
Tüüp: | Psühholoogia raamatud |
Raamat väljavõttega: | Jah |
Autor: | Michael Shermer |
Lehekülgede arv: | 464 |
Ilmumisaasta: | 2012 |
Toodete pildid on illustratiivsed ja näitlikud. Tootekirjelduses sisalduvad videolingid on ainult informatiivsetel eesmärkidel, seega võib neis sisalduv teave erineda tootest endast. Värvid, märkused, parameetrid, mõõtmed, suurused, funktsioonid, ja / või originaaltoodete muud omadused võivad nende tegelikust väljanägemisest erineda, seega palun tutvuge tootekirjeldustes toodud tootespetsifikatsioonidega.
*Konkreetse Müüja pakkumiste suhtes kehtivad tingimused, mis on Müüja määranud antud kauba jaoks ja kogu kaubas sisalduva teabe (sealhulgas ka hinna) eest vastutab Müüja.