Autor: | David Freedberg |
Lehekülgede arv: | 560 |
Ilmumisaasta: | 1991 |
Kauba ID: | 20967218 |
Examines the relationship between images and people in history within a social and cultural context.
"This learned and heavy volume should be placed on the shelves of every art historical library." E. H. Gombrich, New York Review of Books "This is an engaged and passionate work by a writer with powerful convictions about art, images, aesthetics, the art establishment, and especially the discipline of art history. It is animated by an extraordinary erudition." Arthur C. Danto, The Art Bulletin "Freedberg's ethnographic and historical range is simply stunning. . . . The Power of Images is an extraordinary critical achievement, exhilarating in its polemic against aesthetic orthodoxy, endlessly fascinating in its details. . . . This is a powerful, disturbing book." T. J. Jackson Lears, Wilson Quarterly "Freedberg helps us to see that one cannot do justice to the images of art unless one recognizes in them the entire range of human responses, from the lowly impulses prevailing in popular imagery to their refinement in the great visions of the ages." Rudolf Arnheim, Times Literary Supplement.
Kauba ID: | 20967218 |
Kategooria: | Kunstiraamatud |
Tootepakendite arv: | 1 tk. |
Paki suurus ja kaal (1): | 0,3 x 0,3 x 0,1 m, 0,2 kg |
Tüüp: | Kirjandus |
Kirjastus: | The University of Chicago Press |
Raamatu keel: | Inglise keel |
Autor: | David Freedberg |
Lehekülgede arv: | 560 |
Ilmumisaasta: | 1991 |
Toodete pildid on illustratiivsed ja näitlikud. Tootekirjelduses sisalduvad videolingid on ainult informatiivsetel eesmärkidel, seega võib neis sisalduv teave erineda tootest endast. Värvid, märkused, parameetrid, mõõtmed, suurused, funktsioonid, ja / või originaaltoodete muud omadused võivad nende tegelikust väljanägemisest erineda, seega palun tutvuge tootekirjeldustes toodud tootespetsifikatsioonidega.
*Konkreetse Müüja pakkumiste suhtes kehtivad tingimused, mis on Müüja määranud antud kauba jaoks ja kogu kaubas sisalduva teabe (sealhulgas ka hinna) eest vastutab Müüja.