Autor: | Emily Thomas |
Lehekülgede arv: | 272 |
Ilmumisaasta: | 2022 |
Kauba ID: | 13255201 |
How can we think more deeply about travel?This was the thought that inspired Emily Thomas to journey into the philosophy of travel, to explore the places where philosophy and travel intersect. Part philosophical ramble, part memoir, The Meaning of Travel begins in the Age of Discovery in the sixteenth century, when philosophers first beganthinking and writing seriously about travel It then meanders forward to encounter the thoughts of Montaigne on otherness, John Locke on cannibals, and Henry Thoreau on wilderness.On our travels with Emily Thomas, we discover the dark side of maps, how the philosophy of space fuelled mountain tourism, and why you should wash underwear in woodland cabins... We also confront profound questions, such as the debate on the ethics of 'doom tourism' (travel to doomed places such asglaciers or coral reefs), and how space travel might come to affect our understanding of human significance in a leviathan universe.The first ever history of the places where history and philosophy meet, this book will reshape your understanding of travel.
Kauba ID: | 13255201 |
Kategooria: | Ajalooraamatud |
Tootepakendite arv: | 1 tk. |
Paki suurus ja kaal (1): | 0,4 x 0,3 x 0,1 m, 0,65 kg |
Kirjastus: | Oxford University Press |
Raamatu keel: | Inglise keel |
Kaane tüüp: | Pehme |
Vorming: | Traditsiooniline raamat |
Tüüp: | Maailm |
Raamat väljavõttega: | Ei |
Autor: | Emily Thomas |
Lehekülgede arv: | 272 |
Ilmumisaasta: | 2022 |
Toodete pildid on illustratiivsed ja näitlikud. Tootekirjelduses sisalduvad videolingid on ainult informatiivsetel eesmärkidel, seega võib neis sisalduv teave erineda tootest endast. Värvid, märkused, parameetrid, mõõtmed, suurused, funktsioonid, ja / või originaaltoodete muud omadused võivad nende tegelikust väljanägemisest erineda, seega palun tutvuge tootekirjeldustes toodud tootespetsifikatsioonidega.
*Konkreetse Müüja pakkumiste suhtes kehtivad tingimused, mis on Müüja määranud antud kauba jaoks ja kogu kaubas sisalduva teabe (sealhulgas ka hinna) eest vastutab Müüja.