Domas Raulinaitis, „Kaup24.ee“ digitaalse turunduse juht

E-kaubanduse platvormide edu saladus – digitaalse turunduse lahendused

Käesoleva aasta esimeses kvartalis moodustasid koguni 55% kõigist Amazonis müüdud kaupadest kolmandate riikide kaubad. Rohkem kui 61% Amazoni aastakasumist toovad nimelt kolmandate riikide müüjad. Amazon, eBay, Mercado Libre ja AliExpress on suurimad e-kaubanduse platvormid maailmas, mille kogukäive on rohkem kui 419 miljardit USA dollarit (345 miljardit eurot). Euroopa turul kuuluvad liidrite esiviisikusse ka Poola Allegro ning Saksa Zalando, mille aastakäive on kokku 7 miljardit eurot. E-kaubanduse platvormid muutuvad üha edukamaks ja tõhusamaks ärimudeliks. 


Seda kinnitab ka Balti turul tegutsev Pigu.lt grupi hallatav e-kaubanduse platvorm, mis annab võimaluse kaubelda Eestis, Lätis ja Leedus. Ainult pisut rohkem kui aasta tagasi loodud e-kaubanduse platvormiga on juba liitunud rohkem kui 2800 müüjat. 


Üheks selle platvormi edu võtmeks on digitaalse turunduse lahendused. Kuigi üha sagedamini tehakse e-turgudel otsuseid algoritmide abil, näitab Kaup24.ee kogemus, et e-kaupluste ja müügiplatvormide edu saavutamiseks on siiski vajalik tasakaal automatiseerimise ja praktilise kogemuse vahel (know how). 


Müügiedu võti on turundus


„Üha kindlam e-kaubanduse kinnistumine e-äri turul on seotud paljude teguritega, kuid üks neist on eriti tähtis – digitaalse turunduse platvormide ja nende toimimise mõistmine. See aitab manipuleerida turundussüsteemide algoritmidega, näiteks tuvastades, millised veebilehed või reklaamid kuvatakse otsingusüsteemide kasutajatele siis, kui nad kasutavad teatud otsingufraase. Teades, kuidas algoritmid toimivad ja milliste andmetega tuleb neid toita, saab teha platvormi müüjatele kasulikumaid turundusotsuseid,“ rääkis Kaup24.ee digitaalse turunduse juht Domas Raulinaitis.


Tema sõnul on viimase paari aasta muutused e-kaubanduse digitaalse turunduse vallas olnud väga kiired. See, mis oli alles hiljuti populaarne, on praeguseks juba kardinaalselt muutunud, mistõttu peavad turundusspetsialistid olema pidevalt kursis uusimate trendidega ja katsetama praktikas turunduse uusimaid töövahendeid. Ainult nii, mõistes võimalikult hästi, kuidas algoritmid toimivad ja omades praktilisi teadmisi, kuidas neid oma kasuks tööle panna, saavad spetsialistid tagada e-kaubanduse platvormi müüjate üha paremad tulemused. 


Kaup24.ee e-kaubanduse platvormi müüjad kasutavad iseteenindusplatvormi Martailer, mis aitab luua ja käivitada kauba reklaamikampaania lausa mõne minutiga. Need reklaamid (Sponsored Product Ads) jõuavad ostjateni just sel ajal, mil kaubad leitakse ja ostuotsused vastu võetakse. Kaupa võidakse reklaamida ja näidata ostjatele soovitusena kaubaga seotud veebilehtedel.


„Samuti täiustame pidevalt oma sisemist tööriista, mille abil saavad e-kaubanduse platvormi müüjad ise hallata oma sortimenti ja sellega seotud teavet, näiteks kauba kirjeldusi, hindu, koguseid, tarneaegu, allahindluseid jne. Samuti saavad müüjad sellel platvormil jälgida kauba vaatamiste andmeid, müügitulemusi ja muud olulist ja vajalikku teavet,“ rääkis tööriista funktsionaalsusest D. Raulinaitis.


Eesmärgi saavutamisel aitavad algoritmid ja kogukond


„Praegu on Balti riikides meie e-kaubanduse platvormil kokku rohkem kui 2800 müüjat, mistõttu on ka turundusmeeskond alates platvormi avamisest möödunud aastal suurenenud kolm korda. Pakume Kaup24.ee müüjatele laia valikut erinevaid reklaamikampaaniaid, mis avaldatakse meie e-kaubanduse platvormil, aga ka sotsiaalkanalites, näiteks Facebookis, Instagramis või Google’i otsingusüsteemides,“ ütles Kaup24.ee digitaalse turunduse juht.


Üks selline oli Kohvipäeva kampaania. Selle käigus võtsime kokku kõik tol ajal Kaup24.ee platvormil kohvi müügiga tegelevad ettevõtted, lasime käiku reklaamikampaania ja kohvi müügid tõusid tol päeval lausa taevasse.


Alles hiljuti lõppes Raamatupäevade kampaania, mille ajal müüdi raamatuid kaks korda rohkem kui tavaliselt ning tunduvalt rohkem kui mõne viimase kuu jooksul.
Domase veendumusel näitab taoliste kogukondlikult korraldatud kampaaniate edu, et kuigi algoritmid teevad oma tööd hästi, võivad koos plaane tegevad ja neid täitvad inimesed tagada veelgi parema tulemuse.