Raimondas Žilėnas, „Kaup24.ee“ e-kaubanduse platvormi juht

Eksperdid annavad nõu: kuidas internetis kauplema hakata


Pandeemia ajal kerkisid internetimüükide mastaabid ennenägematule kõrgusele. On loomulik, et tuleb juurde nii neid, kes soovivad oma ostud sooritada internetis, kui ka neid, kes tahavad oma kaupa sel viisil müüa. Mida tuleb teha, et e-poe start oleks kiire, ladus ja tõhus? 

„E-kaubanduses võib tänapäeval kätt proovida igaüks. Internetti liiguvad ka juba edu saavutanud füüsilised kauplused ja need, kes tahavad muuta oma hobi elatusallikaks. Kas tahate oma kaupa müüa? Tähtis on valida õige e-kaubanduse viis,“ ütles Kaup24.ee e-kaubanduse platvormi juht Raimondas Žilėnas.  


Suur hulk kliente on tagatud 


Kellel läheb paremini – kas üksildasel müügikohal või kauplusel, mis tegutseb populaarses kaubanduskeskuses?


„Nagu ka reaalses elus, saadab internetis edu neid, kes tegutsevad edukas seltskonnas. Kõigile müüjatele on tähtis, et alaliste klientide hulk oleks võimalikult suur. Just seepärast püüavad kauplused avada uksed populaarses kaubanduskeskuses. Kaup24.ee e-kaubanduse platvorm ongi taoline keskus, mis tegutseb internetis,“ rääkis R. Žilėnas. 


Alalised kliendid saab endale kindlustada ka reklaami abil. Kuid see on küllaltki kulukas, samuti peab olema spetsiifilisi teadmisi. 


„Lihtsam ja ka odavam viis on hakata oma kaupa müüma populaarses e-kaubanduskeskuses, mida iga päev külastavad sajad tuhanded ostjad,“ väitis R. Žilėnas.


Selle tee on juba valinud rohkem kui 2800 Kaup24.ee e-kaubanduse platvormiga liitunud müüjat. Veel üks selle platvormi eelis on võimalus kaubelda peale Eesti ka Lätis ja Leedus, et nii jõuda veelgi suurema arvu potentsiaalsete ostjateni.

Stardiks on vaja minimaalseid investeeringuid


Üheks suuremaks Kaup24.ee e-kaubanduse eeliseks on juba toimiv taristu. Seega võib kauplema hakata kohe praegu.  


Siin pakutakse e-kauplustele kõiki võimalikke tasumisviise, erinevaid tarnevõimalusi ja klienditeeninduse keskuse teenuseid, nii et endal ei ole vaja hoolitseda kliendipäringute eest. Samuti ei ole vaja lisaks investeerida turundusse, mõelda, kui palju maksab maksete kogumine, ei ole vaja hoolitseda lepingute sõlmimise ega erinevate süsteemide juurutamise eest – kõik selle tagab Kaup24.ee. See säästab algajate müüjate aega, aga ka nende raha.


„Internetist ostma motiveerib inimesi lai kaubavalik, mugav tasumine, kiire kaubatarne ja võimalus kaubad tagastada, kui ostetud ese osutus ebasobivaks. E-kaubanduse stardist mõtlevad inimesed peaks endalt küsima: kas mul õnnestub ostjate vajadusi rahuldada?“ ütles R. Žilėnas.


Balti riikide turgudel kauaaegse e-kaubanduse kogemusega Kaup24.ee annab uutele tulijatele kõik e-kaubanduseks vajalikud tööriistad ja pärast kohalike ostjate kogemuste ning vajadustega tutvumist jagab meeleldi ka oma teadmisi nende e-kauplustega, mis müüvad oma kaupa Kaup24.ee kaubanduskeskuses. 


Kolm tähtsat asja


Mida on vaja, et võimalikult palju ostjate e-kaupluse külastusi lõppeks tellimuse esitamisega? 


„Meie kogemused näitavad, et soovides edukalt kaubelda, on tähtis tähelepanu pöörata kolmele peamisele asjale:  kauba põhjalikele kirjeldustele, kvaliteetsetele fotodele ja teiste ostjate arvamustele. See aitab müüa,“ annab nõu R. Žilėnas.


Tema arvates on viimasel ajal e-kauplustes üha populaarsemad ka videod. See toimib, kui klientidele pakutakse vähe tuntud kaupa. Video aitab aru saada, milline on eseme suurus, tööpõhimõte ja muud omadused.


„Ja kui tutvutakse tarbijate arvamustega teiste müüjate kauba kohta, siis see aitab vältida konkurentide tehtud vigu. Ostjate tagasiside on väga väärtuslik. Sellest juhindudes saavad müüjad korrigeerida oma kaubavalikut, hinnakujundust ning muid ostjate jaoks tähtsust omavaid aspekte ja suurendada seega oma müüke,“ jagab Kaup24.ee e-kaubanduse platvormi juht nõuandeid. 


Tähelepanu igaühele 


Igaühel, kes alustab oma internetimüüja karjääri, on tähtis omada usaldusväärset nõuandjat ja saada vajalikku abi.


„Kuidas õigesti oma kaupa esitleda? Mida peab teadma, kui tahad müüja kaupa Lätis? Millised on Eesti turu nüansid? Kuidas läbimüüke suurendada? E-kaubanduses tekib palju küsimusi. Kõigile neile aitab meie meeskond vastata. Kõigile meie kaubandussüsteemiga liitunud müüjatele anname isikliku müügijuhi, kes on abiks alates stardist kuni edukate müükideni. Teeme ka konsultatsioone ja anname nõuandeid ning korraldame koolitusi,“ ütles R. Žilėnas.